شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۲:۵۰:۱۶

معاون دریانوردی هرمزگان:
شناورهای پستچی برای پایش دریایی بندرعباس- قشم وارد آب می‌شوند

باشگاه خبری فراساحل: معاون امور دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اجرای طرحی با عنوان همیار پایشگر ناجی خبر داد که بر اساس آن از ظرفیت شناورهای پستچی برای پایش دریایی مسیر بندرعباس- قشم استفاده می‌شود. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مهدی نوفرستی اظهار داشت:  بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین معاونت دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با شناورهای پستچی دریایی مرکز هرمزگان منعقد شد، ظرفیت خدمه این شناورها به‌منظور پایش مستمر مسیر در مورد وضعیت دریا، شناورهای عبوری و همچنین اطلاع‌رسانی حوادث احتمالی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی بیان‌داشت: شناورهای پستچی روزانه در مسیر دریایی بین بندرعباس و قشم در تردد هستند که از این‌ پس به‌عنوان "همیار پایشگر ناجی" در فرآیند امداد و نجات دریایی به ایفای نقش می‌پردازند.
نوفرستی با اعلام فعالیت 6 ایستگاه مجهز جستجو و نجات دریایی و 36 ایستگاه همیار ناجی در پهنه 2 هزار و 238 کیلومتری نوار ساحلی استان هرمزگان افزود: ایستگاه‌های مردمی همیار ناجی با مشارکت و استفاده از ظرفیت و توان شرکت‌های کشتیرانی، تعاونی صیادان و لنج‌داران، کلوب‌های دریایی، شوراهای محلی و نیروهای مردمی راه‌اندازی شده‌اند. معاون امور دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن بیان اینکه تاکنون بین 10 تا 15 درصد عملیات امداد و نجات دریایی با مشارکت تیم‌های همیار ناجی به‌صورت موفق انجام‌ شده است، بیان‌کرد: اعضای این گروه‌های مردمی به‌صورت دوره‌ای توسط مدرسان سازمان بنادر و دریانوردی در هرمزگان آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

وی اضافه کرد: ارائه این آموزش‌ها علاوه برافزایش دانش عمومی و فرهنگ ایمنی در میان فعالان دریایی و جوامع محلی، در زمینهٔ پیشگیری از سوانح نیز تأثیر چشمگیری داشته است. نوفرستی در پایان تصریح‌کرد: با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی هرسال و ایام پرترافیک سفرهای دریایی، اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ایستگاه‌های همیار ناجی را به امکانات و تجهیزات مختلفی همچون حلقه و جلیقه نجات، بی‌سیم و لباس کار مجهز می‌کند.



  کد خبر : 2995
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :